Ελληνικό αυτοκίνητο: Μία σύντομη ιστορική αναδρομή

Το ελληνικό αυτοκίνητο αν και δεν είναι τόσο δημοφιλές σήμερα, έχει μία μακρά ιστορική διαδρομή. Ας ανακαλύψουμε τις επιτυχίες, αλλά και της αποτυχίες του!

Η Ελλάδα ανέκαθεν ήταν γνωστή για τους επιστήμονες και τους λόγιους της, όμως αυτό δε σημαίνει πως στις ξεχασμένες σελίδες της ιστορίας δεν υπάρχουν και φιγούρες μηχανικών, που είναι όμως λιγότεροι γνωστοί.

Μέσα στη σύντομη ιστορία του έθνους μας, αρκετοί φιλόδοξοι εφευρέτες, επιχειρηματίες και λάτρεις των μηχανών, προσπάθησαν να φτιάξουν την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία και εμείς θα κάνουμε μία σύντομη αναδρομή σε κάποια από τα σημαντικότερα ονόματα!

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο

Νίκος Θεολόγου

Το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε μεταξύ του 1918 και το 1920 από τον Νίκο Θεολόγου. Όντας αρχικά μηχανικός αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, επιστρέφει στην πατρίδα του και ανοίγει την πρώτη αποκλειστικά ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία παράγει ένα ελαφρύ όχημα με κινητήρα μοτοσυκλέτας Pierce 750cc. Τα επόμενα χρόνια η εταιρεία του Ν. Θεολόγου παράγει φορτηγά και λεωφορεία, όμως ο ανταγωνισμός από δύο άλλες εγχώριες εταιρείες τον ωθούν στο κλείσιμο.

Γεώργιος Δημητριάδης

Το 1958 ο Γεώργιος Δημητριάδης κατασκευάζει το Mod 505, ένα ελαφρύ αυτοκίνητο. Εδώ να σημειωθεί πως δεν είναι το δεύτερο αποκλειστικά ελληνικό αυτοκίνητο, καθώς υπάρχουν κι άλλες προσπάθειες στις προηγούμενες δεκαετίες, όμως χωρίς να είναι γνωστά πολλά ιστορικά δεδομένα.

Το εγχείρημα του Γ. Δημητριάδη δεν βρήκε την απαραίτητη στήριξη από την κυβέρνηση και σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία της εποχής για τα αυτοκίνητα, η εταιρεία στράφηκε στην κατασκευή τρικύκλων. Έτσι γεννήθηκε το Attica 200 ένα τρίκυκλο επιβατικό που παραγόταν μέχρι το 1972. Το 1977 η εταιρεία μετονομάζεται D.I.M. MOTOR και κατασκευάζει το DIM 652, όπου ήταν και το τελευταίο της όχημα.

ALTA

Από το 1962 η ALTA κατασκεύαζε και συναρμολογούσε μοτοποδήλατα με μεγάλη επιτυχία. Τα κέρδη οδηγούν στην αγορά νέου χώρου και την κατασκευή εργοστασίου στην Ελευσίνα το 1967 όπου παράγει το ALTA 200 ένα όχημα αρκετά όμοιο με το Attica. Η εταιρεία έπαψε να υφίσταται το 1978.

Αφοί Κοντογούρη

Οι αδερφοί Κοντούρη κατείχαν την εταιρεία National Motor Company of Greece (NAMCO) από το 1950. Ξεκίνησαν με ένα φορτηγό ονόματι HELLAS στη Γερμανία, συνέχισαν το 1957 με ένα δεύτερο όχημα και το 1961 δημιουργούν στη Θεσσαλονίκη το πρώτο εργοστάσιο που θα παράγει το FARMOBIL, ένα ελαφρύ φορτηγό. Δυστυχώς το όχημα δεν παίρνει έγκριση και η παραγωγή γίνεται στο εξωτερικό, ενώ η εταιρεία εξαγοράζεται από την Chrysler. Ο ένας αδερφός όμως δεν το βάζει κάτω και στα τέλη της δεκαετίας του ’60 δημιουργεί τη NAMCO η οποία φτιάχνει το ιστορικό και εξαιρετικά πετυχημένο PONY.

Αυτές ήταν λίγες από τις πολλές προσπάθειες δημιουργίας οχημάτων στη χώρα μας. Μέχρι και σήμερα όμως υπάρχουν νέοι φιλόδοξοι κατασκευαστές που συνεχίζουν να σχεδιάζουν και να δημιουργούν ελληνικά αυτοκίνητα.