europaiki-autokinitoviomixania

Ο αντίκτυπος της πανδημίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Βαρύ αποτύπωμα αφήνει η πανδημία στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κατέγραψε σημαντικές απώλειες στην παραγωγική της δραστηριότητα, ύψους 100 δισ. ευρώ, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020.

Η Ε.Ε., ο τρίτος μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων στον κόσμο, είδε την μαζική παραγωγή αυτοκινήτων της να μειώνεται κατά 22,9%, σε σχέση με το 2019, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 4.243.577 οχήματα λιγότερα. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.

Οι απώλειες που καταγράφηκαν στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία οφείλονται στο κλείσιμο των εργοστασίων, κατά τη διάρκεια των μηνών lockdown του Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου, και από το γεγονός ότι η παραγωγική ικανότητα δεν επέστρεψε ακόμη στα επίπεδα πριν από την κρίση.

Ο αντίκτυπος της κρίσης COVID-19 στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι άνευ προηγουμένου. Ο τομέας υπέστη απώλειες παραγωγής σε όλη την ΕΕ, ύψους 3,6 εκατ. οχημάτων, αξίας περίπου 100 δισ. ευρώ, μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Οι θέσεις εργασίας τουλάχιστον 1.138.536 Ευρωπαίων, που εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, επηρεάζονται από το κλείσιμο των εργοστασίων ως αποτέλεσμα της τρέχουσας κρίσης. Πρόκειται για συνολικά 2,6 εκατ. θέσεις άμεσης κατασκευής στον τομέα των αυτοκινήτων της ΕΕ.

Αυτός ο αριθμός αναφέρεται μόνο σε άτομα που απασχολούνται άμεσα από κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων, ενώ ο αντίκτυπος στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων είναι ακόμη πιο κρίσιμος.