Τροχαίο ατύχημα

Τροχαία Ατυχήματα: Γιατί μειώθηκαν ξαφνικά και τι αποτέλεσμα θα έχουν στο μέλλον;

Μείωση στα τροχαία ατυχήματα δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Είναι μία χαρούμενη είδηση ή αποτέλεσμα της Covid19; Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστικές από αυτό;

Φαίνεται πως ο Ιανουάριος του 2021 ήταν ένας από τους «ασφαλέστερους» καθώς τα στοιχεία δείχνουν κατακόρυφη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούν θανάτους ή τραυματισμούς. Πιο συγκεκριμένα καταγράφηκαν 584 ατυχήματα έναντι των 797 που ήταν ο αριθμός για τον Ιανουάριο του 2020, δηλαδή μείωση 26,7%.

Αιτίες και επιπλέον δεδομένα

Τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας, σε συνδυασμό με τις πολικές της τηλεργασίας για ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού ήταν οι βασικοί παράγοντες που μείωσαν τα ποσοστά στα τροχαία ατυχήματα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ υπήρξε μείωση κατά 32% στους νεκρούς και κατά 36,2% στους βαριά τραυματίες, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων βρισκόταν στην Αττική (64,4%) και την Κεντρική Μακεδονία (14,9%).

Τι σημαίνει η μείωση;

Σίγουρα όχι ριζική αλλαγή στην οδηγική κουλτούρα των Ελλήνων που διαχρονικά έχουν από τις υψηλότερες θέσεις στις ευρωπαϊκές στατιστικές σε ότι αφορά τα ατυχήματα, όμως αυτό δίνει μία προσωρινή ανάσα στις ασφαλιστικές.

Παρότι είμαστε «απρόσεκτοι οδηγοί», η Ελλάδα φαίνεται πως βελτιώνει τη θέση της με όλο και λιγότερα ατυχήματα και οι λόγοι είναι:

  • Η κατασκευή ασφαλέστερων οδικών αξόνων
  • Η διαρκής αύξηση ασφαλέστερων οχημάτων
  • Η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της Κρίσης
  • Οι αυστηρότεροι έλεγχοι της Τροχαίας
  • Οι καμπάνιες ενημέρωσης
  • Στα παραπάνω πρόκειται να προστεθεί και η μείωση της κυκλοφορίας λόγω κορωνοϊού.

Πώς επηρεάζεται ο ασφαλιστικός κλάδος;

Λιγότερα ατυχήματα σημαίνει χαμηλότερο ρίσκο και άρα χαμηλότερα ασφάλιστρα για τον οδηγό. Από το 2010 έως σήμερα τα ασφάλιστρα έχουν μειωθεί κατά 50% και αυτή η πτωτική τάση θα συνεχίσει να υφίσταται όσο λιγότερα ατυχήματα καταγράφονται.

Παρότι αυτό φαίνεται σαν ένα θετικό νέο, στελέχη των ασφαλιστικών εκτιμούν πως η συγκυριακή πτώση των ατυχημάτων και η εκ νέου μείωση των τιμών ενδέχεται να είναι μία παγίδα για το μέλλον, καθώς μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση «Απελευθέρωση» και η ζωή επανέλθει στους κανονικούς ρυθμούς ενδέχεται να υπάρξει απότομη αύξηση στα τροχαία. Έτσι τα χαμηλότερα ασφάλιστρα ίσως προκαλέσουν προβλήματα στις μικρότερες εταιρείες που ίσως δεν θα μπορούν να καλύψουν όλες τις αποζημιώσεις των πελατών τους. Οπότε ο οικονομικός σχεδιασμός και η «θωράκιση» θα πρέπει να είναι το ζητούμενο τους.