Αερόσακος αυτοκινήτου

Αερόσακοι: Μπορούν να σε σκοτώσουν αντί να σε προστατέψουν;

Οι αερόσακοι βρίσκονται σε όλα τα αυτοκίνητα και είναι ταυτισμένοι με την ασφάλεια. Υπάρχει κίνδυνος από το βίαιο άνοιγμα τους; Είναι πιθανό να πεθάνει κάποιος;

Πριν την ενσωμάτωση των αερόσακων, ακόμη και οι πιο απλές προσκρούσεις μπορούσαν να γίνουν θανατηφόρες για τον οδηγό ή τους υπόλοιπους επιβαίνοντες.

Ο λόγος ήταν τα χτυπήματα στο κεφάλι, τα οποία ήταν αναπόφευκτα από τη στιγμή που δεν υπήρχε κάτι που διαμεσολαβεί για να τα σταματήσει.

Η αξία των αερόσακων

Είναι γνωστοί και ως σύστημα Supplementary Restraint System (S.R.S.) και πλέον βρίσκεται σε κάθε αυτοκίνητο. Έγιναν στην ευρωπαϊκή αγορά υποχρεωτικοί στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ενώ σήμερα υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν πάνω από 10 αερόσακους.

Αν και κάπως σκληροί και πολύ βίαιοι στο άνοιγμα τους, σώζουν κάθε χρόνο χιλιάδες ζωές ενηλίκων και παιδιών.

Πώς λειτουργούν;

Η ανατομία του συστήματος εκπυρσοκρότησης θυμίζει αρκετά τη μηχανική των πυραύλων.

Μόλις γίνει μία σύγκρουση ο ειδικός αισθητήρας ενεργοποιεί τα βεγγαλικά που βρίσκονται εντός και αυτά παράγουν πολύ γρήγορα αέρα που γεμίζουν την κοιλότητα του αερόσακου.

Εκτιμάται πως η μέσος χρόνος ανοίγματος είναι 20-30 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη στιγμή της έκρηξης και η ταχύτητα τους αγγίζει τα 320 km/h.

Σε σκοτώνουν;

Ακούγοντας τον τελευταίο αριθμό σκέφτεσαι πόσο επικίνδυνοι είναι. Η αλήθεια είναι πως ενδέχεται να υπάρξουν μικροτραυματισμοί ή εγκαύματα, όμως σίγουρα είναι πολύ καλύτερο από το να έρθει το σώμα σε επαφή με μέταλλο ή τσιμεντένια επιφάνεια.

Οι αερόσακοι έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που προστατεύουν όταν χρησιμοποιούνται σωστά και αυτό σημαίνει πάντα με τη ζώνη ασφαλείας και την συνετή οδήγηση.

Πόσο ασφαλείς είναι για τα παιδιά;

Η αλήθεια είναι πως μπορεί να αποβούν μοιραίοι μιας και το σώμα τους ενδέχεται να μην αντέξει την πίεση.

Όταν όμως ένας ανήλικος επιβαίνοντας είναι δεμένος στο ειδικό παιδικό κάθισμα τότε δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο. Ο λόγος είναι πως τα συγκεκριμένα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με τους αερόσακους.

Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή. Τα καθίσματα που κοιτούν προς τα πίσω δεν πρέπει να προσδένονται στο κάθισμα του συνοδηγού εάν ο αερόσακος δεν είναι απενεργοποιημένος. Στην περίπτωση αυτή το άνοιγμα μπορεί να γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνο για το παιδί.