Hacking αυτοκινήτου

Car Hacking: Μία νέα απειλή για τα αυτοκίνητά μας

Το car hacking είναι πραγματικότητα. Πότε αφορά έναν οδηγό, τι πρέπει να προσέξει, αλλά και πως μπορεί να είναι σίγουρος ότι όχημα του δεν είναι χακαρισμένο;

Όπως έγινε και με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα κινητά, έτσι γίνεται σταδιακά και με τα αυτοκίνητα. Η ανθρώπινη κακόβουλη ενέργεια στο λογισμικό τους ονομάζεται car hacking και μπορεί να γίνει μεγάλη απειλή για έναν ιδιοκτήτη.

Πώς ξεκίνησε;

Τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν λογισμικά που συνδέονται με το διαδίκτυο και αλληλοεπιδρούν. Πριν δύο χρόνια μία εταιρεία στο πλαίσιο έρευνας διεξήγαγε ένα πείραμα για την προστασία των δικτύων.

Εξέθεσε μία ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης οχήματος στο διαδίκτυο για να δει τι θα συμβεί. Μέσα σε λιγότερες από τρεις ημέρες έγιναν 25.000 προσπάθειες παραβίασης και μία πέτυχε.

Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και το 2015 που οδήγησε στην ανάκληση 1,4 εκατομμυρίων οχημάτων Jeep Cherokee για αναθεώρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας.

Τι σημαίνει car hacking για εσένα;

Ένας μέσος οδηγός που πέφτει θύμα μπορεί να έχει πολλά προβλήματα. Από το να έχει θέματα με κάποιο σύστημα, μέχρι να μην μπορεί να βάλει μπροστά το όχημά του ή να κινδυνέψει με ατύχημα εν ώρα πορείας.

Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν το car hacking είναι ένα θέμα που απασχολεί τους πάντες, όμως ιδιαίτερα τις εταιρείες που θέλουν ήσυχο το κεφάλι τους από μηνύσεις δυσαρεστημένων ιδιοκτητών, επειδή δεν έδωσαν σημασία.

Car Antivirus

Ήδη κάποιες εταιρείες όπως η Panasonic και η McAFee σχεδιάζουν διάφορα λογισμικά ασφαλείας, αντίστοιχα με τα γνωστά antivirus προγράμματα που έχουμε για διάφορες άλλες ψηφιακές συσκευές.

Στόχος των συγκεκριμένων λογισμικών είναι να παρέχουν προστασία σε πραγματικό χρόνο, ώστε να αποτρέπονται οι επιθέσεις από hackers.

Ασφάλεια λογισμικού;

Ίσως δεν απέχουμε και πολύ από τη στιγμή που θα ακούσουμε κάποια ασφαλιστική εταιρεία να παρέχει κάλυψη για το λογισμικό του αυτοκινήτου μας.

Εδώ όμως πρόκειται για ένα θέμα που είναι αρκετά ευαίσθητο. Η αλήθεια είναι πως κανένας δεν θέλει την ευθύνη, γιατί πρόκειται να πληρώνει τεράστιες αποζημιώσεις σε περίπτωση έκθεσης λόγω κάποιας κυβερνοεπίθεσης.

Το ερώτημα που ανακύπτει λοιπόν είναι ποιος θεωρείται υπεύθυνος, ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, ο προγραμματιστής, η ασφαλιστική εταιρεία ή ο ίδιος ο χρήστης που αμέλησε ή δεν πρόσεξε που συνδέθηκε και πώς θα πρέπει να καταβληθεί η αποζημίωση;