Βουλή των Ελλήνων

Η Ελλάδα έχει τη δεύτερη χαμηλότερη φορολογία στα οχήματα!

Η Ελλάδα φαίνεται πως εισπράττει τους χαμηλότερους φόρους ανά όχημα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Τι ισχύει πραγματικά και έχει βάση τελικά η γκρίνια μας;

Και ποιος δεν έχει παραπονεθεί για την φορολογία στην Ελλάδα; Από των ΦΠΑ μέχρι τα τέλη κυκλοφορίας, μονίμως γκρινιάζουμε για πολύ υψηλούς φόρους.

Φαίνεται όμως πως αυτό δεν καταγράφεται στις επίσημες στατιστικές στις οποίες η Ελλάδα εμφανίζεται ως η δεύτερη Ευρωπαϊκή χώρα με τη χαμηλότερη φορολογία ανά όχημα.

Ας δούμε τα ετήσια στοιχεία φορολόγησης ανά όχημα:

  • Βέλγιο: 3.187 €
  • Αυστρία: 2.678 €
  • Φινλανδία: 2.523 €
  • Ιρλανδία: 2.438 €
  • Δανία: 2.251 €
  • Ολλανδία: 2.158 €
  • Γερμανία: 1.963 €
  • Γαλλία: 1.911 €
  • Ιταλία: 1.727 €
  • Σουηδία: 1.561 €
  • Πορτογαλία: 1.528 €
  • Ελλάδα: 1.264 €
  • Ισπανία: 1.068 €

Μία βαθύτερη προσέγγιση

Τα 1.264€ ίσως τελικά δεν φαίνονται και τόσα πολλά για ένα όχημα, όμως αν αναλογιστούμε πως είναι περίπου δύο μισθοί τότε καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο υπάρχει τόση μεγάλη δυσαρέσκεια γύρω από την φορολογία.

Αυτό λοιπόν που δεν καταγράφεται είναι το κόστος ζωής και ο μισθός, μίας και αυτά διαφέρουν σε τεράστιο βαθμό ανά την Ε.Ε.

Η Ελλάδα που βγήκε πριν λίγα χρόνια από την οικονομική κρίση σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με την καλά οργανωμένη και ενισχυμένη οικονομία των βορειότερων χωρών της Ε.Ε. που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Θα δούμε αυξήσεις;

Ίσως οι εταίροι μας θελήσουν να πιέσουν για αυξήσεις στο μέλλον, όμως αυτό δεν θα έχει καμία βάση, μίας και ήδη ο Έλληνας πληρώνει αρκετά σε σχέση με αυτά που βγάζει μέσα από την εργασία του.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Ελλάδα έχει και έναν πολύ παλιό στόλο οχημάτων, μίας και η οικονομική πίεση δεν επέτρεψε την αγορά νέων οχημάτων. Έτσι σήμερα παρέχονται γενναία κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων, τα οποία όμως φορολογούνται και διαφορετικά.

Άρα το πιθανότερο είναι να παραμείνει η κατάσταση ως έχει, γιατί στην πολιτική ατζέντα βρίσκεται η διεύρυνση της ηλεκτροκίνηση.

Στόχος δεν είναι η ενίσχυση των ταμείων, αλλά ο μετασχηματισμός της οικονομίας και των μετακινήσεων, ώστε η Ελλάδα να είναι ανταγωνιστικότερη και πιο καθαρή. Εάν λοιπόν κάποιος αποφασίσει να πάρει ένα νέο όχημα, τότε μάλλον πρέπει να σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο να είναι ηλεκτρικό!