Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες παραβιάσεις για έναν οδηγό μοτοσυκλέτας

Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες παραβιάσεις για έναν οδηγό μοτοσυκλέτας

Οι οδηγοί μοτοσυκλέτας διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό από τους οδηγούς των αυτοκινήτων λόγω της φύσης του οχήματος που οδηγούν. Αυτή η διαφορά αποτυπώνεται όχι μόνο οδηγικά, αλλά και στη φύση των παραβάσεων που μπορούν να προβούν, εάν δεν είναι προσεκτικοί. Ας δούμε λοιπόν λίγο πιο αναλυτικά από τι πρόστιμα κινδυνεύει ένας οδηγός μοτοσυκλέτας:

1. Άρνηση χρήσης κράνους

Το κράνος είναι η δημοφιλέστερη παραβίαση, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί μοτοσυκλέτας έχουν άγνοια κινδύνου και θεωρούν πως το δρομολόγιο τους είναι σύντομο. Το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό μόνο για τον οδηγό, αλλά και για τους επιβάτες γιατί είναι το μόνο μέσο που μπορεί να σώσει από μία πτώση. Ακόμα και στη μικρότερη διαδρομή πρέπει να φοριέται. Μια μεγάλη μερίδα οδηγών μοτοσυκλέτας επιλέγει να το έχει περασμένο στο αγκώνα της ώστε να είναι καλυμμένη σε περίπτωση ελέγχου. Καθώς είναι γνωστή αυτή η προσπάθεια, η ανοχή των αρχών είναι μηδενική.

2. Υπέρβαση ταχύτητας

Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο είναι οι οδηγοί μοτοσυκλέτας να επιταχύνουν αρκετά πάνω από το όριο και μάλιστα στο ενδιάμεσο των λωρίδων, ώστε να προσπεράσουν τα αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη παράβαση είναι πιο συνηθισμένη σε βραδινές ώρες που δεν υπάρχει τόση κίνηση ή στις οδούς με υψηλές ταχύτητες όπου μηχανές μεγάλου κυβισμού είναι σχεδόν «αόρατες» από την ταχύτητα.

3. Παράβαση ερυθρού σηματοδότη

Αρκετοί οδηγοί μοτοσυκλέτας, επιλέγουν να περάσουν τη στιγμή που το πορτοκαλί έχει γίνει ήδη κόκκινο, καθώς θεωρούν πως η επιτάχυνση της μηχανής τους είναι αρκετή. Μια άλλη κατηγορία οδηγών μοτοσυκλέτας επιλέγει να παραβιάζει το κόκκινο φανάρι όταν είναι ήδη σταματημένα όλα τα οχήματα και δεν έρχεται κανένα από την άλλη πλευρά.

4. Παραβίαση STOP

Μαζί με το κόκκινο φανάρι, αρκετοί οδηγοί μοτοσυκλέτας και ιδιαίτερα βραδινές ώρες παραβιάζουν συστηματικά κάποια συγκεκριμένα STOP. Πέραν του ότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνη πρακτική για τους ίδιους, η παραβίαση STOP μπορεί να ξαφνιάσει έναν διερχόμενο οδηγό και στην προσπάθεια αποφυγής του μοτοσυκλετιστή, να πέσει κάπου αλλού.

5. Προσπέραση υποχρεωτικού ελέγχου τροχαίας

Τα μπλόκα της τροχαίας για αλκοτέστ ή γενικούς ελέγχους στήνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην φαίνονται από μακριά. Έτσι αρκετοί οδηγοί μοτοσυκλέτας είτε από κακό χειρισμό λόγω ξαφνιάσματος, καθώς ο έλεγχος ήταν αρκετά κοντά και δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν, είτε διότι θέλουν να τον προσπεράσουν, επιλέγουν να τον αποφύγουν και πλέον μιλάμε για ένα από τα σοβαρότερα παραπτώματα που μπορεί να φτάσει ακόμα και σε δικαστήριο με πολύ μεγάλες κυρώσεις για τον οδηγό.