Φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια θέση της Ε.Ε. βρίσκεται η Ελλάδα;
Οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ιδιαίτερα σημαντική υποδομή για την ηλεκτροκίνηση. Πόσο εξοπλισμένη είναι η ΕΕ και ποια η θέση της Ελλάδας;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμφίβολα είναι το μέλλον, ενώ από το έτος 2030 και μετά θα αποτελούν την καθημερινότητα όλων μας, όμως πόσο έχουν προχωρήσει οι υποδομές για τον ανεφοδιασμό τους;
Η «πανέτοιμη» Δυτική Ευρώπη
Μία ανάλυση που βασίζεται στα δεδομένα Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτει το μεγάλο κενό σήμερα πολλών χωρών.
Από την έρευνα προκύπτει πως το 70% του συνολικού αριθμού φορτιστών σε όλη την Ευρώπη βρίσκεται στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα οι λεγόμενες Κάτω Χώρες έχουν 66.665 φορτιστές, η Γαλλία 45.751 και η Γερμανία 44.538.
Αντίθετα το υπόλοιπο 30% είναι διασκορπισμένο σε όλη την υπόλοιπη ευρωπαϊκή επικράτεια.
Η Ελλάδα μέχρι στιγμής βρίσκεται στις πέντε τελευταίες καθώς διαθέτει μόλις 275 σημεία φόρτισης.
Ασυμμετρία στην ηλεκτρική επανάσταση
Η Ρουμανία που είναι έξι φορές μεγαλύτερη σε έκταση από την Ολλανδία, έχει μόλις 493 σημεία φόρτισης. Αυτό σημαίνει πως η είσοδος της ηλεκτροκίνησης σε μία τέτοια χώρα καθίσταται πολύ πιο αργή και δύσκολη, εάν λάβουμε μονάχα αυτό τον παράγοντας και όχι τον κοινωνικό και οικονομικό.
Η ασυμμετρία στην κατανομή των φορτιστών είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει τις ηγεσίες όλων των χωρών, καθώς η Γερμανία που είναι τρίτη κατέχει το 19,9% των συνολικών σημείων φόρτισης, ενώ η τέταρτη που είναι η Ιταλία μόλις το 5,8%.
Υπάρχει λύση;
Απ’ όσο φαίνεται μάλλον όχι καθώς δεν υπάρχει βούληση. Η άνιση ανάπτυξη των σημείων ανεφοδιασμού για τα ηλεκτρικά οχήματα είχε καταδειχτεί και σε προηγούμενη μελέτη της ACEA το 2018, κάτι το οποίο 3 χρόνια μετά φαίνεται πως δεν έχει αλλάξει αρκετά.
Η ηγεσία της Ε.Ε. πρέπει να δράσει άμεσα και να πιέσει ακόμη περισσότερο πολιτικά, αλλά και δίνοντας κίνητρα επενδύσεων για την ηλεκτροκίνηση.
Ο Eric-Mark Huitema, γενικός διευθυντής της ACEA έχει επισημάνει από τη θέση του το πρόβλημα:
«Όποιος θέλει να αγοράσει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή μοντέλο με κυψέλες καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού – είτε αυτό είναι στο σπίτι, στην εργασία και στο δρόμο. Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν τον αγώνα προς την πράσινη κινητικότητα».