Ρεζερβουάρ αυτοκινήτου

Γιατί δεν πρέπει να μένει άδειο το ρεζερβουάρ;

Το ρεζερβουάρ είναι η δεξαμενή του καυσίμου. Όταν η στάθμη πέσει αρκετά, τότε μπορεί να υπάρξει πρόβλημα. Γνωρίζεις ποιο είναι το ιδανικό επίπεδο στάθμης;

Μερικές φορές μπορεί να αφήνεις το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σου σε χαμηλή στάθμη, μιας και το πρατήριο καυσίμων δεν ήταν ανοιχτό.

Η αλήθεια είναι πως αν το κάνεις σπάνια δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος κίνδυνος, όμως αν περιμένεις να βάλεις καύσιμο μονάχα όταν ανάψει το λαμπάκι της χαμηλής στάθμης, τότε μάλλον πρέπει να κόψεις αυτή την κακή συνήθεια.

Υπερθέρμανση αντλίας

Ο βασικός λόγος που δεν πρέπει να μένει το ρεζερβουάρ σου άδειο είναι η υπερθέρμανση της αντλίας καυσίμου. Μετά από κάποιες ώρες λειτουργίας της με αναμμένο το λαμπάκι, αρχίζει και υπερθερμαίνεται και σταδιακά φθείρεται. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί σύντομα αλλαγή η οποία μπορεί να κοστίσει από 50€ έως και 250€, αναλόγως το μοντέλο του οχήματος.

Φράξιμο

Ένας άλλο πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει το άδειο ρεζερβουάρ είναι το φράξιμο της αντλίας καυσίμου από κάποιο σκουπίδι. Οι δεξαμενές των πρατηρίων πολλές φορές δεν είναι καθαρές και αυτό σημαίνει πως στο καύσιμο που βάζει κάποιος μπορεί να υπάρχουν σκουπιδάκια ή μικρές πέτρες. Όσο η στάθμη του ρεζερβουάρ είναι υψηλή, αυτά δεν θα μπλοκάρουν την αντλία.

Ακινητοποίηση οχήματος

Εάν παρκάρεις με πολύ χαμηλή στάθμη στο ρεζερβουάρ και ο δρόμος είναι λίγο ανηφορικός ή κατηγορικός, τότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση το όχημα σου να μην ξεκινά. Αυτό σημαίνει πως το ρεζερβουάρ είναι σχεδόν άδειο και χρειάζεται να βάλεις καύσιμο με μπιτόνι και χωνί, μία χρονοβόρα και κουραστική διαδικασία.

Το ιδανικό

Η ιδανική στάθμη ενός ρεζερβουάρ, οποιουδήποτε οχήματος είναι πάντα πάνω από το μισό με όριο τα 3/4 του. Όταν το καύσιμο είναι πάνω του μισού, τότε σημαίνει πως λειτουργεί ψυκτικά για την αντλία καυσίμου και ταυτόχρονα κρατά τα διάφορα σωματίδια μακριά από τα σωληνάκια. Τώρα το μέγιστο όριο των 3/4 είναι για λόγους eco-driving. Το επιπλέον καύσιμο στο ρεζερβουάρ αποτελεί βάρος για το όχημα και αυτό συνεπάγεται με αυξημένη κατανάλωση. Έτσι το ιδανικό γέμισμα στο πρατήριο θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπερβαίνει τα 3/4, ειδικά στην περίπτωση ενός ταξιδιού, ακόμα και αν έχεις βρει πολύ φτηνό καύσιμο.