Ασφάλιση αυτοκινήτου

Γιατί πρέπει να έχεις ασφαλισμένο το όχημά σου

Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

Σύμφωνα με τη νομοθεσία κάθε αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα που κυκλοφορεί όπως και οποιοδήποτε άλλο όχημα πρέπει να είναι ασφαλισμένα. Σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορεί να κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο και θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, κάτι που γίνεται και ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα myCAR, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Παρά το γεγονός ότι η ασφάλιση είναι υποχρεωτική χιλιάδες είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που κάνουν τα στραβά μάτια. Το αποτέλεσμα είναι να φλερτάρουν με πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις που σε ορισμένες περιπτώσει μπορεί να είναι πολύ ψηλές. Ιδίως στην δεύτερη περίπτωση προβλέπεται ακόμα και φυλάκιση από δύο μήνες έως ένα χρόνο.

Τροχαίο με μοτοσυκλέτα

 Αν υπάρξει θανάσιμος τραυματισμός θα βάλει σε μεγάλους μπελάδες τον ιδιοκτήτη ενός ανασφάλιστου οχήματος 

Στην περίπτωση που ένα ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε τροχαίο που υπάρξει θανάσιμος τραυματισμός τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Εκτός από τη φυλάκιση, τα χρήματα που θα υποχρεωθεί να καταβάλλει ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος μπορεί να είναι πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ και με ότι αυτό συνεπάγεται.

Πάνω από 700.000 ανασφάλιστα οχήματα

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών υπολογίζεται πως αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 700.000 ανασφάλιστα οχήματα. Το νούμερο είναι πολύ  μεγάλο και αποτελεί τεράστιο κίνδυνο για την κοινωνία. Ο λόγος είναι απλός, καθώς ο οδηγός ενός οχήματος που δεν διαθέτει ασφάλεια, στην περίπτωση που εμπλακεί σε τροχαίο, αν έχει τη δυνατότητα να εγκαταλείψει ακόμα και το θύμα του προκειμένου να γλιτώσει τις συνέπειες, θα το πράξει. Οι ειδικοί πιστεύουν πως η εγκατάλειψη ακόμα και θύματος σε τροχαίο οφείλεται στη έλλειψη ασφαλιστικής κάλυψης.

Πρόστιμο σε ανασφάλιστο αυτοκίνητο

Πρόστιμα και φυλάκιση

Στην περίπτωση που το όχημά δεν διαθέτει ασφάλεια και σε έλεγχο της τροχαίας, τα πρόστιμα μεταφράζονται σε 100 ευρώ για τα δίκυκλα και 250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1.001 κ. εκ. και πάνω. Αν επιβληθεί πρόστιμο και δεν πληρωθεί από τον ιδιοκτήτη εντός 8 ημερών τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα και… κοστίζουν ακριβά. Συγκεκριμένα προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αντίστοιχα της άδειας κυκλοφορίας όπως και των πινακίδων του οχήματος για 6 μήνες. Επιπλέον προβλέπεται πρόστιμο 250 ευρώ για τις μοτοσικλέτες και 500 ευρώ για τα ΙΧ επιβατικά οχήματα.

Αν σου επιβληθεί πρόστιμο, δεν το πληρώσεις και εμπλακείς σε τροχαίο κινδυνεύεις και με φυλάκιση έως δύο χρόνια  

Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη στην περίπτωση που δεν πληρωθεί το πρόστιμο και το όχημα εμπλακεί σε τροχαίο. Σε αυτήν την περίπτωση η νομοθεσία προβλέπει αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας ακόμα και για δύο έτη, αφαίρεση πινακίδων, χρηματικό πρόστιμο που αγγίζει τα 3.000 ευρώ όπως και ποινή φυλάκισης από δύο μήνες έως ένα χρόνο. Ξεκάθαρα τα πρόστιμα είναι τσουχτερά όπως και οι ποινικές κυρώσεις…

Γιατί να το ασφαλίσω αν δεν το κυκλοφορώ;

Ένα μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών θεωρεί πως δεν χρειάζεται να έχει το όχημά του ασφαλισμένο επειδή δεν το κυκλοφορεί. Η αλήθεια είναι πως όλα τα οχήματα στα οποία δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες είναι υποχρεωτική η ασφάλιση. Αυτό ισχύει ακόμα και στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο βρίσκεται «παρκαρισμένο» σε κλειστό γκαράζ. Η ασφάλιση δεν είναι υποχρεωτική μόνο όταν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Ασφάλιση αυτοκινήτου

Ας κάνουμε το αυτονόητο…

Σε κάθε περίπτωση και για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο πρέπει να πράξουμε το αυτονόητο και αυτό που προβλέπει η νομοθεσία. Άλλωστε η ασφάλιση από αστική ευθύνη είναι υποχρεωτική για τη δική μας ασφάλεια και την ασφάλεια των γύρων μας. Με λίγα λόγια δεν νοείται να κυκλοφορούμε χωρίς ασφάλεια και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία.

Το κόστος είναι αρκετά χαμηλό και ανάλογα με τα προγράμματα που θα επιλέξει ο καθένας αλλά και τον τρόπο που θα πληρώσει μειώνεται σημαντικά το τελικό κόστος. Μία επίσκεψη σε ιστοσελίδες ασφαλιστικών εταιρειών όπως και μία σύγκριση θα λύσει πολλές απορίες.