Μάθε τα είναι οι insurtech και πώς αλλάζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου

Μάθε τα είναι οι insurtech και πώς αλλάζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου

Μετά τις direct ασφάλειες αυτοκινήτου, έρχονται οι insurtech, δηλαδή νέες ασφαλιστικές εταιρείες που βασίζονται στην τεχνολογία.

Οι direct ασφάλειες αυτοκινήτου, δηλαδή η σύναψη της ασφάλειας, από τον ίδιο τον χρήστη μέσω του διαδικτύου αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα και ευέλικτα προϊόντα που μπορεί να βρει κάποιος.

Όμως ο κλάδος της ασφάλειας αυτοκινήτου, ενσωματώνει συνέχει νέες τεχνολογίες για την δημιουργία πιο ολοκληρωμένων πακέτων, την ικανοποίηση περισσότερων πελατών, αλλά και τη μείωση του συνολικού κόστους μίας ασφάλειας αυτοκινήτου.

Αν και είναι νωρίς για να πούμε πως ήρθε το οριστικό τέλος των παραδοσιακών ασφαλιστικών εταιρειών, ήδη η «τρίτη» γενιά  ασφαλιστικών, οι insurtech, έχουν κάνει την εμφάνιση τους και έχουν θέσει πολύ υψηλά τον πήχη του ανταγωνισμού.

Οι insurtech είναι εταιρείες που σχεδιάζουν και προσφέρουν ασφάλειες αυτοκινήτου με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και τα big data ώστε να υπολογίζουν τα ρίσκα.

Σε μία εποχή που το καταναλωτικό κοινό παράγει συνεχώς νέα δεδομένα μέσα από το Internet, οι insurtech είναι μοντέλα εταιρειών που αξιοποιούν αυτό τον όγκο δεδομένων και επανασχεδιάζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου, και όχι μόνο.

Αν και πρόκειται για ένα εντελώς νέο trend, που είναι πολύ κοντά στο ήδη υπάρχουν μοντέλο των direct ασφαλειών αυτοκινήτων, οι ειδικοί λόγω της χρήσης αυτών των δύο νέων τεχνικών, εντάσσουν τις insurtech σε άλλη κατηγορία.

Σε μία εποχή όπου η ύπαρξη στο ψηφιακό πεδίο δεν είναι πλεονέκτημα, αλλά ο κανόνας, η χρήση των νέων τεχνολογιών θα στοχεύσει στις τάσεις των πελατών. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών θέλουν οι ασφάλειες αυτοκινήτου στο μέλλον να έχουν ως πλεονέκτημα την εξατομίκευση, η οποία αν και υπάρχει ήδη με τα direct μοντέλα, οι νέες τεχνολογίες θα επιτρέψουν την αυτοματοποίηση της.

Με άλλα λόγια για τον καταναλωτή αυτό σημαίνει πιο φτηνά και προσαρμοσμένα πακέτα ασφαλειών αυτοκινήτου, που θα τα έχει ακριβώς τη στιγμή που θα τα χρειάζεται και θα λαμβάνει live προσφορές, χωρίς τη διαδικασία εισαγωγής των δεδομένων του όπως τώρα.

Αν και η διαφορά για το καταναλωτικό κοινό δείχνει μικρή, για τον σχεδιασμό των εταιρειών αποτελεί μεγάλη στροφή, καθώς ο πυρήνας των βασικών εργαζομένων δεν θα είναι οι ασφαλιστές, όπως ήταν πριν κάποια χρόνια, αλλά οι προγραμματιστές και οι αναλυτές.