Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Με ποια κριτήρια τα επιλέγουν οι Έλληνες_

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Με ποια κριτήρια τα επιλέγουν οι Έλληνες;

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν μία πολύ ισχυρή αγορά στη χώρα μας. Τι αποκαλύπτει μία νέα έρευνα από εταιρεία που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο κλάδο;

Πάρα τη μεγάλη κινητικότητα στα νέα αυτοκίνητα, τα μεταχειρισμένα παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλή και έχουν τους δικούς τους οπαδούς. Μία νέα μελέτη έρχεται να φωτίσει το «ταξίδι του Έλληνα καταναλωτή».

Επίσημες αντιπροσωπίες vs ιδιώτες

Το πρώτο σημαντικό εύρημα της μελέτης είναι πως το 43,5% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται περισσότερο την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από μία επίσημη αντιπροσωπία.

Από την άλλη πλευρά το 31,5% εμπιστεύονται τους ιδιώτες.

Το συγκεκριμένο ποσοστό παραμένει αισθητά μικρότερο λόγω της αμφιβόλου ποιότητας των οχημάτων, αλλά και των πρακτικών που ακολουθούν κάποιες μάντρες ή έμποροι.

Το αυτοκίνητο ως κοινωνικό απόκτημα

Η στροφή στα μεταχειρισμένα είναι αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών στις πρώτες ύλες, αλλά και του πληθωρισμού.

Για την ελληνική αγορά το αυτοκίνητο η αναζήτηση ενός καλού μεταχειρισμένου δεν συνδέεται μόνο με τις ανάγκες μετακίνησης, αλλά και το status, καθώς μέχρι και σήμερα οι περισσότεροι το θεωρούν ως ένα απόκτημα που αντανακλά την κοινωνική θέση.

Μία γενική επιθυμία

Μόλις το 38,8% έχει σχεδιάσει επακριβώς στο μυαλό την απόκτηση του ιδανικού αυτοκινήτου. Οι περισσότεροι οδηγοί, συγκεκριμένα το 56,8%, έχει μία γενική ιδέα για το τι χρειάζεται, ενώ δεν το ενδιαφέρει τόσο πολύ το brand, σε αντίθεση με την πρώτη ομάδα.

Επίκεντρο η οικονομία και η αντοχή

Το βασικό ζητούμενο στην επιλογή ενός οχήματος δεν είναι τα eco-friendly χαρακτηριστικά και οι πρόσθετες λειτουργίες, αλλά αντιθέτως η χαμηλή κατανάλωση και η κατασκευαστική αξιοπιστία. Έτσι οι premium συντελεστές όπως η εσωτερική αισθητική, η εξωτερική εμφάνιση και η χωρητικότητα παίζουν μικρότερο ρόλο στις προτιμήσεις.

Η τελική αγορά

Το 27% των υποψήφιων αγοραστών προχωρά στην αγορά ύστερα από ένα επιτυχημένο test drive. Ακριβώς μετά έρχονται παράγοντες όπως η αξιοπιστία του πωλητή, η αναλυτική οικονομική προσφορά και η μεγαλύτερη εγγύηση.

Online αγορά

Τέλος το ταμπού της «online» αγοράς σταδιακά φθίνει καθώς πλέον το 15% δηλώνει πως δεν θα είχε πρόβλημα να πάρει το όχημα του μέσω του διαδικτύου.

Σημαντικό όμως είναι πως το 31% του δείγματος θα αγόραζε online μονάχα εάν είχε το δικαίωμα της πλήρους επιστροφής χρημάτων, ενώ ένα 11,5% επιθυμεί πιστοποίηση της κατάστασης πριν την αγορά.