Η μόδα των δύο τροχών

Η «μόδα» των δύο τροχών

Οι μοτοσυκλέτες δεν είναι μια απλή μόδα γιατί ανέκαθεν είχαν φανατικό κοινό. Τι συμβαίνει όμως σήμερα;

Πριν κάποιες δεκαετίες το όνειρο κάθε νέου ήταν να αποκτήσει μια μοτοσυκλέτα και να ζήσει το όνειρο του «easy rider». Με τα χρόνια αυτό φαίνεται πως άλλαξε, καθώς η σημερινή νέα γενιά, οι γνωστοί millennials, φαίνεται πως εγκαταλείπουν το όνειρο των δύο τροχών και στρέφονται στα αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά οι άνω των 50 ετών σταθερά από τη δεκαετία του 90’ αγοράζουν μανιωδώς όλο και περισσότερες μηχανές σύμφωνα με μια έρευνα του Bloomberg.

1. Άρα είναι εκτός μόδας;

Στην Ελλάδα οι millennials δυστυχώς δεν απορρίπτουν τις μηχανές λόγω άλλων προτύπων από αυτά που είχαν οι γονείς τους, αλλά λόγω της οικονομικής κατάστασης. Πριν την Κρίση η αγορά μηχανών είχε εκτοξευτεί καθώς η μοτοσυκλέτα αποτελούσε μια ιδανική λύση για την μετακίνηση στην πόλη.

Με την πίεση που δέχτηκαν τα μεσαία στρώματα, πλέον έχουν αλλάξει και τα δεδομένα για την αγορά της μηχανής και δεν υπάρχει το περιθώριο για την ικανοποίηση της μόδας. Έτσι το νέο τοπίο διαμορφώνεται με την επιλογή των λεγόμενων «οικονομικών δίκυκλων», μηχανές που έχουν χαμηλή κατανάλωση και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας ή τις εξαιρετικά ακριβές μηχανές για τους λίγους «έχοντες» που είναι ένα είδος πολυτελείας και εντυπωσιασμού, αν και οι εταιρείες προσπαθούν να σώσουν τη «μεσαία» κατηγορία μέσα από προσφορές.

Μια άλλη κατηγορία που δέχτηκε πίεση είναι η λεγόμενη «ρετρό» βέσπα, όχι λόγω του μεγάλου κυβισμού και των τελών της, αλλά για το υψηλό κόστος απόκτησης της, καθώς το design και η διαχρονικότητα της είχαν δημιουργήσει ένα φανατικό κοινό.

Πλέον όσοι θέλουν να αποκτήσουν μια βέσπα προτιμούν να αναζητήσουν μια μεταχειρισμένη.

2. Τελικά όμως η μηχανή είναι μόνο για τους «μεγάλους»;

Η αλήθεια είναι πως οι millennials είναι τα παιδιά μιας γενιάς που είδαν αυτοκίνητα όπως τα smart και τα cooper, μεγάλωσαν με το όνειρο των 70s-80s να σβήνει και να δίνει τη θέση του στην άνεση και την καλύτερη ζωή ενώ αγκάλιασαν στοιχεία της ρετρό αισθητικής.

Σίγουρα η μηχανή δεν είναι τόσο το όνειρο ενός millennial, ούτε τόσο στη μόδα, αλλά υπάρχουν αρκετοί που την αγαπούν ή παραδέχονται το πόσο λειτουργική είναι για μέσα στην πόλη.

Η μόδα των δύο τροχών δεν έχει παρέλθει, αλλά έχει αλλάξει αναγκαστικά για τα ελληνικά δεδομένα. Όμως παγκοσμίως φαίνεται πως τα κλασσικά κομμάτια όπως οι Harley – Davidson συνεχίζουν την επιτυχημένη τους πορεία, ενώ συνεχώς έρχονται στο προσκήνιο επανεκδόσεις παλαιότερων σχεδίων προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τη μόδα της νέας γενιάς.