Δακτύλιος Αθηνών

Ποιες είναι οι νέες αλλαγές στον «Δακτύλιο»;

Ο «Δακτύλιος» αλλάζει και γίνεται «καθαρός». Πώς θα αλλάξει τη ζωή των οδηγών αυτό, ποια οχήματα θα επιτρέπονται και ποια θα είναι τα αποτελέσματα της ρύθμισης;

Ο «καθαρός Δακτύλιος» τίθεται σε ισχύ στις 25 Οκτωβρίου 2021 στο κέντρο της Αθήνας και πολλοί οδηγοί ήδη προβληματίζονται για τις μετακινήσεις τους. Αυτή τη φορά όμως θα διαφέρει γιατί γίνεται πιο φιλικός στο περιβάλλον και πιο αποτελεσματικός για την αστική ζωή.

Τι αλλάζει φέτος;

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, η λογική παραμένει η ίδια, δηλαδή το σύστημα των μονών-ζυγών, αλλά με μεγάλο περιορισμό στη χορήγηση αδειών για κατ’ εξαίρεση μετακίνηση εντός του Δακτυλίου.

Ταυτόχρονα αυστηροποιούνται οι ρυθμίσεις για τις φορτοεκφορτώσεις εντός του κέντρου, ενώ γίνεται τακτικότερη η αστυνόμευση.

Κερδισμένοι όμως είναι όλοι όσοι έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά, εργοστασιακά με φυσικό αέριο ή LPG και οχήματα κατηγορίας Euro 6 με εκπομπές κάτω των 120gr CO2/km, καθώς εξαιρούνται των περιορισμών όπως προβλέπει το νέο πρότυπο WLTP.

Βελτίωση της πόλης

Το συγκεκριμένο μέτρο παρά την κριτική που έχει δεχτεί και τη μουρμούρα πολλών οδηγών όταν έρχονται αντιμέτωποι μαζί του, έχει αποτελέσματα.

Η Αθήνα, όπως και πολλές άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, στην πραγματικότητα επωφελούνται όχι μόνο με τη βελτίωση του αέρα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, αλλά και με τη μείωση της κίνησης εντός του κέντρου.

Ενίσχυση των ΜΜΜ

Ο «Δακτύλιος» δίνει ουσιαστικά κίνητρα ώστε οι μετακινήσεις εντός του κέντρου να γίνονται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ήδη έχει προκηρυχθεί ένας νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 770 νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας σε πρώτη φάση, τα οποία θα βελτιώσουν την ποιότητα των αστικών μετακινήσεων.

Σύντομα η διασύνδεση με το κέντρο γίνεται ευκολότερη, καθώς το καλοκαίρι του 2022 παραδίδονται τρεις σταθμοί του μετρό Πειραιάς, ενώ ξεκίνησαν οι εργασίες και για τη Γραμμή 4 που αφορά το κέντρο της Αθήνας.

Έτσι ένας οδηγός θα έχει πολλούς περισσότερους λόγους στο μέλλον να μην πάρει αυτοκίνητο.

Τα ενδεχόμενα προβλήματα

Εάν οι οδηγοί δεν αφήσουν τα οχήματα τους, τότε η κίνηση θα μεταφερθεί σε άλλο σημείο της πόλης και συγκεκριμένα σε περιοχές που δεν καλύπτονται από τον δακτύλιο.

Για να αποφευχθεί αυτό θα πρέπει να προωθηθούν άμεσα και άλλες ρυθμίσεις που θα δίνουν παραπάνω κίνητρα για μετακίνηση χωρίς αυτοκίνητο, όπως η οργάνωση των οδικών δικτυών, οι πεζοδρομήσεις και τα έξυπνα φανάρια.