Πώς-λειτουργεί-μία-ανάρτηση

Πώς λειτουργεί μία ανάρτηση;

Μαλακή ή σκληρή, κάθε ανάρτηση φροντίζει να μειώνει τους κραδασμούς που δέχεσαι και να προσφέρει καλύτερο έλεγχο του οχήματος. Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις.

Στην πράξη είναι ελατήρια μαζί με μέρη από καουτσούκ τα οποία φροντίζουν κάθε μας διαδρομή να είναι άνετη και χωρίς τραντάγματα. Είναι από τα πολύ σημαντικά μέρη και προστατεύουν τη σπονδυλική στήλη του οδηγού από τραυματισμούς.

Ο ρόλος των αμορτισέρ;

Μία ανάρτηση έχει πολλά μέρη. Το βασικότερο σημείο είναι το αμορτισέρ.

Σκοπός του είναι η ρόδα να παραμένει πάντα σε επαφή με το οδόστρωμα, οπότε αντιμετωπίζει κάθε ταλάντωση που δέχεται από τα ελατήρια.

Υπάρχουν τα ρυθμιζόμενα και τα μη ρυθμιζόμενα. Στα πρώτα η ρύθμιση πλέον γίνεται ηλεκτρονικά ώστε η ροή λαδιού να είναι πάντα ιδανική μέσω ελέγχου ενός εγκεφάλου.

Στα δεύτερα έχει υπάρχει μία προεπιλεγμένη ρύθμιση από τον κατασκευαστή και τέλος.

Οι δύο κατηγορίες

Υπάρχουν δύο διαφορετικές αρχιτεκτονικές οι ανεξάρτητες και οι μη ανεξάρτητες.

Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις ουσιαστικά λειτουργούν σε αποκλειστική συνεργασία με τον τροχό που είναι προσδεμένες.

Αντιθέτως οι μη ανεξάρτητες λειτουργούν σε συστοιχία των μπροστά ή των πίσω τροχών και «νιώθουν» όσα συμβαίνουν και στις δύο ρόδες.

Πώς καταστρέφονται;

Η φθορά των αναρτήσεων παρατηρείται είτε στη χαλάρωση, είτε στα μαλακά μέρη τα οποία ουσιαστικά είναι από καουτσούκ και με τον χρόνο σκληραίνουν ή κάθονται.

Η ποιότητα του οδοστρώματος παίζει καθοριστικό ρόλο στο πόσο γρήγορα θα καταστραφεί μία ανάρτηση. Όσο πιο ανώμαλος είναι και με περισσότερες λακκούβες, τόσο πιο γρήγορα χαλαρώνουν τα ελατήρια και κατακάθονται τα μέρη από καουτσούκ.

Ο ρόλος του οδηγού

Αν θες οι αναρτήσεις σου να κρατήσουν μία 10ετία τουλάχιστον, τότε θα πρέπει να τις φροντίζεις με συντήρηση, αλλά και να οδηγείς με ασφάλεια στον δρόμο.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να μειώνεις ταχύτητα στους κακοστρωμένους δρόμους, στις λακκούβες και ποτέ να μην τρέχεις σε λιμνούλες με νερό ή να αλλάζεις τις διαστάσεις των τροχών. Πέρα από αυτό δεν θα πρέπει να καταπονείς και το όχημα με πολλά βάρη.

Πώς θα τις αλλάξεις;

Πολλές φορές δεν αλλάζουμε μία ολόκληρη ανάρτηση, αλλά μέρη της. Πρόκειται για την τακτική συντήρηση που χρειάζεται, ώστε να μην καταλήξεις να ψάχνεις για νέα. Ο μηχανικός είναι αυτός που θα σου πει τι πρέπει να γίνεται κάθε φορά, αλλά και να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις που θα ταιριάζουν στον δικό σου τρόπο οδήγησης.