«Πειραγμένα» χιλιόμετρα: τι συνέπειες θα εχουν

Πώς θα εντοπίζει το ΚΤΕΟ τα «πειραγμένα» χιλιόμετρα και τι συνέπειες θα επιφέρουν στον κάτοχο του οχήματος

Το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε μία νέα απόφαση σχετικά με τον εντοπισμό και την διαχείριση των οχημάτων που έχουν βρεθεί με λιγότερα χιλιόμετρα κατά τους τακτικούς ελέγχους ΚΤΕΟ.

Αρκετοί νέοι ιδιοκτήτες οχημάτων, πέφτουν από τα σύννεφα όταν μαθαίνουν πως το όχημα που αγόρασαν ενδέχεται να έχει καταγεγραμμένα λιγότερα χιλιόμετρα από αυτά που θα έπρεπε.

Το «γύρισμα» ή «πείραγμα» των χιλιομέτρων αποτελεί μία παλαιά τακτική με την οποία οι πωλητές εξαπατούν τους νέους ιδιοκτήτες και τους προσφέρουν ταλαιπωρημένα οχήματα που φαίνονται σαν καινούργια σε αρκετά υψηλές τιμές.

Η νέα υπουργική απόφαση πρόκειται να λύσει το χρόνιο πρόβλημα των πειραγμένων χιλιομέτρων, καθώς ορίζει ξεκάθαρα πλέον το πώς θα γίνεται η διασταύρωση και ο υπολογισμός των χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, θα γίνεται σύγκριση και αντιπαραβολή των χιλιομέτρων του κάθε οχήματος με βάση το ιστορικό του. Με αυτό τον τρόπο θα εντοπίζονται τα χιλιόμετρα που διέγραψε ο ιδιοκτήτης του, αλλά και την περίοδο που έγινε.

Τα οχήματα που θα έχουν ανακολουθία στις ενδείξεις του τεχνικού ελέγχου, θα σημειώνονται με έναν ειδικό κωδικό στο δελτίο τους και ο ιδιοκτήτης θα είναι υποχρεωμένος να επαναφέρει τα χαμένα χιλιόμετρα στον μετρητή και να περάσει εκ νέου από το ΚΤΕΟ σε διάστημα 30 ημερών ώστε να πιστοποιηθεί η αποκατάσταση τους.

Η νέα διαδικασία δίνει σαφή οδηγία για τον τρόπο υπολογισμού των χαμένων χιλιομέτρων. Κάθε όχημα ανάλογα με τον τύπο του υπολογίζεται πως διανύει κάποια συγκεκριμένα χιλιόμετρα ανά μήνα. Πιο συγκεκριμένα η οδηγία αναφέρει:

-Μοτοσυκλέτες: 500 χιλιόμετρα
-Επιβατικά Ι.Χ.: 1.000 χιλιόμετρα
-Φορτηγά και Λεωφορεία: 3.000 χιλιόμετρα
-Οχήματα Δ.Χ.: 5.000 χιλιόμετρα

Έτσι όταν εντοπιστεί μία ανακολουθία ανάμεσα στα διαστήματα πολλαπλασιάζονται οι μήνες μεταξύ των τεχνικών ελέγχων που διαμεσολάβησαν με τα παραπάνω χιλιόμετρα ανά τον τύπο. Στη συνέχεια το αποτέλεσμα τους προστίθεται στα συνολικά καταγεγραμμένα χιλιόμετρα έως τον προηγούμενο έλεγχο και στη συνέχεια μπαίνουν και τα τελευταία ως αποτέλεσμα ολοκλήρωσης του ελέγχου.

Όταν ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, ο ιδιοκτήτης αποκτά ένα έγγραφο που αναφέρει πως πρέπει να ανακτηθούν τα νέα χιλιόμετρα και αναφέρει την υποχρέωση του για επανέλεγχο εντός 30 ημερών.

Με αυτό τον τρόπο το όχημα αποκτά στο μητρώο του τα σβησμένα χιλιόμετρα για την περίοδο που τα διέγραψαν και περνά κανονικά τους ελέγχους ΚΤΕΟ.

Η νέα απόφαση πρόκειται να αποκαλύψει χιλιάδες περιπτώσεις καθώς έως σήμερα η μόνη σύγκριση που γινόταν ήταν με τα χιλιόμετρα του προηγούμενου ΚΤΕΟ. Το μόνο που μένει είναι το υπουργείο να βρει τρόπο ώστε να αποζημιωθούν τα άτομα που έπεσαν θύματα αγοράς αντίστοιχων οχημάτων.