Τα λάθη των Ελλήνων οδηγών μηχανής και τι πρέπει να αλλάξουν

Ίσως φταίει πως δεν υπάρχουν αρκετοί έλεγχοι της τροχαίας, ίσως όμως και οι Έλληνες οδηγοί μηχανών δεν θέλουν να ακολουθήσουν τον νόμο.

Τα παραπάνω φυσικά δεν αποτελούν γενίκευση, καθώς υπάρχουν αρκετοί εξαιρετικά προσεκτικοί οδηγοί μηχανής, αλλά πολύ πιθανό κάποιος να δει κάτι που κάνει χωρίς να το σκεφτεί.

Εάν κάποιος οδηγήσει στους κεντρικούς δρόμους θα δει μια πληθώρα επικίνδυνων συμπεριφορών οι οποίες φαίνονται αρκετά φυσικές, όμως δεν είναι και αυτό πρέπει να αλλάξει.

1.    Ανύπαρκτη η χρήση του φλας

Όπως όταν ένα αυτοκίνητο θέλει να αλλάξει λωρίδα, έτσι και ο οδηγός μηχανής θα πρέπει να ανάβει φλας, ώστε να προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς για την πορεία του. Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί μηχανής που το κάνουν, καθώς οι περισσότεροι θεωρούν πως επειδή είναι ευέλικτο το όχημα τους μπορούν να προσπερνούν τα αυτοκίνητα πάνω στις διαχωριστικές λωρίδες με υψηλές ταχύτητες χωρίς φλας. Ένα μεγάλο μέρος των ατυχημάτων προέρχεται από αυτή τη συμπεριφορά.

2.    Οδήγηση χωρίς κράνος

Τις περισσότερες φορές, οι οδηγοί μηχανής που δεν ανάβουν φλας δεν φορούν και κράνος. Το να πέσεις ακόμα και με 20 χλμ. / ώρα από μια μηχανή χωρίς κράνος είναι αρκετά επικίνδυνο για σοβαρά χτυπήματα στο κεφάλι.  Το κράνος δεν είναι υποχρέωση, αλλά σεβασμός προς τον εαυτό του ίδιου του οδηγού αλλά και του συνοδηγού εάν υπάρχει.

3.    Επιθετική οδήγηση

Αρκετοί οδηγοί μηχανής επιλέγουν να οδηγούν εξαιρετικά επιθετικά βασιζόμενοι στην μεγάλη και γρήγορη επιτάχυνση του οχήματος τους σε σχέση με ένα απλό αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο γίνονται αιτία για αρκετά ατυχήματα, καθώς αρκετοί οδηγοί αυτοκινήτων αναγκάζονται να πέσουν αλλού και να καταστρέψουν το όχημα τους ή να κινδυνέψουν οι ίδιοι για να αποφύγουν τη σύγκρουση με τον αναβάτη της μηχανής επειδή επιλέγει να οδηγεί χωρίς σκέψη.

4.    Το ξαφνικό σταμάτημα και η χρήση κινητού

Μια άλλη κατηγορία αναβατών επιλέγει να σταματά χωρίς προειδοποίηση στη μέση του δρόμου για να απαντήσει σε κλήσεις, κάτι το οποίο είναι ανεπίτρεπτο όταν τα σύγχρονα κινητά παρέχουν τη δυνατότητα των φωνητικών εντολών και αρκετά κράνη έχουν ενσωματωμένα μικρόφωνα και ακουστικά για να δέχονται κλήσεις.

5.    Η κακή συμπεριφορά

Πέρα από το σεβασμό του ΚΟΚ πρέπει να υπάρχει και σεβασμός μεταξύ των οδηγών. Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί μηχανής που θεωρούν πως ο δρόμος τους ανήκει και πως αν κάποιος τους κορνάρει για να τους επιδείξει μια λάθος συμπεριφορά, είναι έτοιμοι είτε να τσακωθούν, είτε να προκαλέσουν τον άλλο οδηγό χρησιμοποιώντας τα μεγάλα φώτα με σκοπό να τον τυφλώσουν.

Εάν κάποιος κάνει κάτι από τα παραπάνω, σίγουρα οφείλει να το αλλάξει και να σεβαστεί τους υπόλοιπους οδηγούς. Μόνο έτσι θα μειώσουμε ουσιαστικά τα τροχαία και θα κάνουμε ευκολότερη την οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους.