pente-psemmata-gia-tin-exoikonomisi-kausimou

Τα 5 μεγάλα ψέματα γύρω από την εξοικονόμηση καυσίμων

 

Οι μύθοι γύρω από την εξοικονόμηση καυσίμων και τα tips τα οποία θα πρέπει να αποφεύγεις. Οι 5 πρακτικές που δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στο ρεζερβουάρ σου;

Με τις τιμές των καυσίμων να βρίσκονται στα ύψη, όλοι οι οδηγοί πλέον αναζητούν τρόπους για να πετύχουν εξοικονόμηση καυσίμων σε κάθε τους μετακίνηση. Ακόμη και οι eco driving πρακτικές αποδίδουν κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και προϋποθέσεις.

Έφτασε η ώρα να δεις κατάματα τα 5 πράγματα που δεν σώζουν ούτε μία σταγόνα βενζίνης:

1. Οδήγηση πάντα με την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο

Οι χρήση υψηλών ταχυτήτων όντως επιφέρουν εξοικονόμηση στον ανοιχτό δρόμο και τα ταξίδια.

Εντός της πόλης όμως πολλές φορές είναι δύσκολο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο και χρειάζεται αρκετό πάτημα στο γκάζι, δηλαδή αρκετή κατανάλωση μέχρι να πετύχεις το ανέβασμα των στροφών. Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να οδηγείς με χαμηλές στροφές, καθώς επιφέρουν και αυτές ζημιές στα έμβολα και τον κίνδυνο για απόφραξη του φίλτρου σωματιδίων.

Εάν δεν έχεις πολλά φανάρια μπροστά σου και κίνηση που σε διακόπτει, προσπάθησε να διατηρήσεις 2.000 – 3.500 στροφές ανά λεπτό για τα βενζινοκίνητα και αντίστοιχα 1.500 – 3.000 σ.α.λ. για τα ντίζελ.

2. Νεκρά στις κατηφόρες

Το έκαναν οι παλιοί οδηγοί, τότε που τα οχήματα ήταν καρμπυρατέρ. Εδώ και 20 έτη που έχουν επικρατήσει οι κινητήρες με ψεκασμό, η συγκεκριμένη πρακτική αυξάνει την κατανάλωση και είναι επικίνδυνη.

Κάθε κατηφόρα θα πρέπει να διασχίζεται με σχέση στο κιβώτιο για να έχεις χαμηλότερη κατανάλωση και φυσικά λιγότερες φθορές στα φρένα από τη συνεχή χρήση τους.

3. Ανοιχτά παράθυρα αντί κλιματισμού

Όντως τα ανοιχτά παράθυρα επιφέρουν οικονομία, όμως σε ταχύτητες κάτω των 30 km/h.

Στις υψηλές ταχύτητες ένα ανοιχτό παράθυρο γίνεται αιτία να δημιουργηθεί αεροδυναμική αντίσταση, λόγω του αέρα που μπαίνει στην καμπίνα. Αυτό σημαίνει επιβράδυνση και άρα ανάγκη για να πατήσεις περισσότερο γκάζι ώστε να διατηρήσεις σταθερή ταχύτητα.

Εάν τρέχεις σε έναν μεγάλο δρόμο, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσεις λοιπόν το A/C για ένα μικρό χρονικό διάστημα, παρά το να ανοίξεις τα παράθυρα.

4. Ξεκίνημα με δευτέρα

Το ξεκίνημα όλων των αυτοκινήτων γίνεται πάντα με την πρώτη σχέση. Είναι ευκολότερο, οικονομικότερο και φυσικά πιο ασφαλές. Η δευτέρα έχει προκύψει ως αστικός μύθος και δεν έχει κανένα απολύτως θετικό αποτέλεσμα. Αντιθέτως φθείρει τον δίσκο, οπότε απέφυγε το.

5. Προθέρμανση κινητήρα για ώρα

Πρακτικά ένα αυτοκίνητο με ψεκασμό είναι έτοιμο να ξεκινήσει ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, αρκεί να μην γίνει απότομη επιτάχυνση. Η προθέρμανση του κινητήρα για πολλά λεπτά είναι άσκοπη πλέον.

Πριν 20-30 χρόνια που υπήρχαν άλλες τεχνολογίες ήταν απαραίτητη, σήμερα απλά σου καίει καύσιμο. Εάν θες να περιμένεις για τους δικού σου λόγους, φρόντισε να μην είσαι στο ρελαντί για πάνω από 1 λεπτό.