Taxi

Ταξί: Γίνονται «πράσινα» από το 2025!

Όλα τα νέα ταξί από το 2025 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών ρύπων βάσει του κλιματικού νόμου. Όλες οι αλλαγές πέρα του κίτρινου χρώματος!

Μεγάλες θα είναι οι αλλαγές και στον χώρο των μισθωμένων μετακινήσεων τα επόμενα χρόνια, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα και η Ελλάδα να πετύχει τους ευρωπαϊκούς στόχους και τις δεσμεύσεις της προς την παγκόσμια κοινότητα.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή να εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.

Συμπλήρωσε πως το ίδιο θα ισχύει για το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, ενώ προανήγγειλε πως από το 2030 σταματά η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μπορεί να πετύχει η Ελλάδα;

Ο Κ. Μητσοτάκης εκτιμά πως οι στόχοι είναι «φιλόδοξοι» όμως είναι «αναγκαίοι» και εφικτοί.

Μέχρι στιγμής η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα βρίσκεται ήδη σε ικανοποιητικά επίπεδα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κλάδου που βασίζονται σε δεδομένα της αγοράς, ενώ αναμένεται διπλασιασμός των πωλήσεων για το έτος 2021 σε σχέση με το 2020.

Οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις νέες «πράσινες» τεχνολογίες, όχι μόνο για τα Ι.Χ. τους, αλλά και τα επαγγελματικά οχήματα όπως τα φορτηγά και τα ταξί.

Πρόγραμμα επιδότησης

Ήδη από τον Αύγουστο 2020 τρέχει το πρόγραμμα κρατικών επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Μέσω αυτού ιδιώτες οδηγοί, εταιρείες και ιδιοκτήτες ταξί μπορούν να διεκδικήσουν ένα ποσό για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και ταχυφορτιστών.

Αντίστοιχα προγράμματα «τρέχουν» σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο, με σκοπό να δοθούν σημαντικά κίνητρα στους καταναλωτές, μιας και οι τιμές παραμένουν ακόμη σε υψηλά επίπεδα, ενώ αναμένεται πτώση στα επόμενα χρόνια.

Υπάρχουν υποδομές όμως;

Πολλοί καταναλωτές όμως δεν μένουν μόνο στο ζήτημα της τιμής, αλλά στην ανεπάρκεια των υποδομών φόρτισης.

Πρόκειται για ένα κενό το οποίο δημόσιος και ιδιωτικός φορέας εργάζονται ώστε να το καλύψουν. Η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης θα έρθει όχι μόνο ρίχνοντας τις τιμές στην παραγωγή, αλλά παρέχοντας ένα μεγάλο και επαρκές δίκτυο ταχυφορτιστών εξαλείφοντας το πρόβλημα της αυτονομίας.

Για τις αστικές ζώνες δεν είναι τόσο μεγάλο ζήτημα η εύρεση φορτιστών, όμως για τα μεγάλα ταξίδια στις εθνικές οδούς η γρήγορη φόρτιση κάνει τη διαφορά στα δρομολόγια.