Τι-είναι-το-αυτόματο-φρενάρισμα-και-πώς-λειτουργεί

Τι είναι το αυτόματο φρενάρισμα και πώς λειτουργεί;

Το αυτόματο φρενάρισμα πλέον συναντάται σε πολλά αυτοκίνητα και είναι ο πρόγονος της αυτόματης οδήγησης. Όλα όσα θες να μάθεις για τον «ρομποτικό» συνοδηγό.

Σε λίγα χρόνια θα έχουμε την επιλογή να μην οδηγούμε καθόλου και το αυτοκίνητο να μας πηγαίνει μόνο του εκεί που θέλουμε. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σκληρά πάνω σε αυτό το όραμα, ενώ πολλά από τα σημερινά οχήματα ενσωματώνουν ήδη τέτοιες τεχνολογίες.

Τι είναι το αυτόματο φρενάρισμα;

Πρόκειται για ένα από τα πολλά συστήματα υποβοήθησης τα οποία βλέπουμε στα νέα αυτοκίνητα. Στην πράξη είναι ένας «ρομποτικός» συνοδηγός ο οποίος αναλύοντας σειρά δεδομένων κρίνει πότε είναι απαραίτητο να πατήσει για εμάς το φρένο ώστε να μην προξενήσουμε ένα ατύχημα.

Πώς λειτουργεί;

Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελείται από πλήθος αισθητήρων οι οποίοι συνδέονται με το κεντρικό σύστημα. Στην πράξη λειτουργεί σαν ένα ραντάρ το οποίος σκανάρει τον δρόμο και υπολογίζει τις αποστάσεις από τα άλλα οχήματα, τα εμπόδια, αλλά και τους πεζούς. Μόλις οι αισθητήρες εντοπίσουν κάτι στέλνουν άμεσα σήμα στο σύστημα και ξεκινά η εμπλοκή του συστήματος πέδησης.

Τι χρειάζεται να κάνεις εσύ;

Αρχικά να μην βασίζεσαι μόνο σε αυτά τα συστήματα. Σκοπός δεν είναι να οδηγήσουν ακόμη αυτά για εσένα, αλλά να σου κάνουν ευκολότερη τη ζωή και ασφαλέστερες τις διαδρομές σου. Τώρα στην πράξη μόλις ενεργοποιηθεί το αυτόματο φρενάρισμα, το όχημα σε προειδοποιεί να πατήσεις φρένο και σου δίνει χρόνο να αντιδράσεις. Αν δεν το κάνεις τότε το όχημα το κάνει για εσένα αυτόματα και σε σώζει.

Διαφοροποιημένα συστήματα

Όπως γνωρίζεις η κάθε εταιρεία αναπτύσσει τις δικές της πατέντες. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν διαφορές σε επίπεδο software αλλά και hardware. Τα περισσότερα από τα σημερινά συστήματα βασίζονται δέσμες laser υπέρυθρου φάσματος, ενώ τα πιο εξελιγμένα και ακριβότερα μοντέλα έχουν ραντάρ όμοια με το ACC (Adaptive Cruise Control) και κάμερες.

Συνεργασία υποσυστημάτων

Κάθε σύστημα έχει μία εσωτερική αλληλόδραση με όλα τα υπόλοιπα συστήματα, αλλά και τον κεντρικό επεξεργαστή, δηλαδή τον εγκέφαλο. Έτσι δεν είναι απίθανο μαζί με το αυτόματο φρενάρισμα να δεις ενεργοποίηση του ABS, στρίψιμο του τιμονιού ή άλλες αντιδράσεις. Πρόκειται για όλες τις διορθωτικές κινήσεις που θα έπρεπε να κάνεις εσύ για να αποφύγεις το τρακάρισμα. Έτσι τα σημερινά αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα από ποτέ.