Τι σχέση θα έχουν φέτος τα επαγγελματικά οχήματα με τα νέα όρια στις εκπομπές ρύπων;

Τι σχέση θα έχουν φέτος τα επαγγελματικά οχήματα με τα νέα όρια στις εκπομπές ρύπων;

Τα επαγγελματικά οχήματα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους τομείς παραγωγής ρύπων.

Ο κλάδος των μεταφορών βρίσκεται σε συνεχή αύξηση στην Ευρώπη και αυτός είναι ο λόγος που η Ε.Ε. θέλει να λάβει δραστικά μέτρα, ώστε να μειωθούν οι ρύποι που παράγονται από τα επαγγελματικά οχήματα.

Ανάμεσα στους αναλυτές του κλάδου των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, υπάρχει η εκτίμηση πως τα όρια των εκπομπών ρύπων της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας WLTP για το 2019 θα είναι καθοριστικά στις πωλήσεις των νέων επαγγελματικών οχημάτων.

Τα νέα όρια στις εκπομπές ρύπων θα ισχύσουν από την 1η Σεπτεμβρίου και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα σε αυτά, ώστε να κατασκευάσουν επαγγελματικά οχήματα με πιο οικολογικούς κινητήρες.

Μέσα στο 2018 υπήρχε αύξηση πωλήσεων κατά 2,5% των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (κάτω από 3,5 τόνους), σε σχέση με το 2017, όπου μεταφράζεται σε κάτι λιγότερο από 2 εκατομμύρια νέα επαγγελματικά οχήματα.

Οι χώρες που σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων μέσα στο 2018 ήταν η Ισπανία με 7,8%, η Γερμανία με 5,4% και η Γαλλία με 4,6%. Αυτές οι χώρες οι οποίες παρουσίασαν μείωση σε σχέση με το 2017 ήταν η Μεγάλη Βρετανία με 1,3% και η Ιταλία με 6%.

Πρέπει να σημειωθεί πως τόσο μεγάλες αυξήσεις στις πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων, έχει να παρατηρηθεί από το 2007, δηλαδή λίγο πριν την έκρηξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Σήμερα οι μεταφορές αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους τομείς του παγκόσμιου εμπορίου και κλάδοι όπως αυτός της κατασκευής τεχνολογικών προϊόντων και της εστίασης είναι άμεσα εξαρτημένοι από τις μετακινήσεις. Αυτό σημαίνει σημαντική αύξηση των ρύπων, κάτι το οποίο δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην χάραξη «πράσινων» πολιτικών που έχει ως στόχο της η Ε.Ε. για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οι κατασκευάστριες εταιρείες, παρά την παροχή συμβατικών κινητήρων diesel, επενδύουν όλο και μεγαλύτερα ποσά στην ανάπτυξη οικονομικών και δυνατών υβριδικών ή ηλεκτροκίνητων κινητήρων, ώστε να μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα των όλο και χαμηλότερων εκπομπών στα επαγγελματικά οχήματα.

Το μεγάλο στοίχημα είναι η δημιουργία αμιγώς ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων με μεγάλη αυτονομία, γρήγορη φόρτιση και δύναμη, αλλά και η επένδυση στα δίκτυα τροφοδοσίας τους, ώστε ο κλάδος των μεταφορών να μην αποτελεί αιτία ρύπων.