Υπάρχει-ελπίδα-για-τα-diesel

Υπάρχει ελπίδα για τα diesel;

Τα αυτοκίνητα με diesel έχουν κυνηγηθεί, όσο κανένα άλλο σύστημα. Για πολλούς έχει φτάσει το τέλος τους λόγω των ρύπων, όμως συνεχίζουν να κυκλοφορούν νέα.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το next big thing στην αυτοκινητοβιομηχανία και όλοι έχουν στρέψει εκεί το ενδιαφέρον τους την τελευταία δεκαετία. Πολλοί οραματίζονται έναν κόσμο δίχως υγρά καύσιμα και ρύπους, όμως τα τεχνικά ζητήματα και το υψηλό κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας οδηγεί στις «καθυστερήσεις» και δίνει παράταση σε βενζινοκίνητα και diesel.

Το «κακό» πετρέλαιο που συνεχίζει να επιβιώνει

Οι κινητήρες diesel είναι ταυτόσημο της αξιοπιστίας και της ισχύς, όμως έχουν ένα υψηλό περιβαλλοντικό κόστος το οποίο πλέον δεν έχουμε τα περιθώρια να πληρώνουμε ως πλανήτης. Πολλοί έχουν προσπαθήσει να τα διώξουν από τις πόλεις ή να τοποθετήσουν την παραγωγή τους στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όμως κάθε φορά το πετρέλαιο επιβιώνει και βρίσκει τρόπο να συνεχίσει.

Πώς τα καταφέρνει;

Αρχικά αποτελεί αγαπημένη επιλογή των καταναλωτών γιατί είναι πολύ οικονομικότερο από τη βενζίνη και την ηλεκτρική ενέργεια που πλέον έχει εκτιναχθεί λόγω των διεθνών εξελίξεων. Όμως πέρα από τη ζήτηση, υπάρχει και μεγάλη τεχνολογική πρόοδος, ώστε τα ντιζελοκίνητα να γίνουν φιλικότερα στο περιβάλλον και να φιλτράρουν σε μεγαλύτερο βαθμό τους ρύπους τους.

AdBlue

Πρόκειται για το θαυματουργό υγρό το οποίο έσωσε τα diesel από την εξαφάνιση. Πρόκειται για ένα διάλυμα από απιονισμένο νερό και ουρία το οποίο μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε υδρατμούς και άζωτο μειώνοντας δραματικά τους ρύπους. Στην πράξη το AdBlue λειτουργεί ως ένα φίλτρο για τα καυσαέρια πριν μπουν στον καταλύτη.

Καταλύτης SCR

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αξιοποιεί το AdBlue σε μεγαλύτερο βαθμό και βοηθά με αυτό τον τρόπο στην μεγαλύτερη αδρανοποίηση των επικίνδυνων ουσιών. Η αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων καταλυτών αγγίζει την κορυφή αν σκεφτούμε πως αδρανοποιεί έως και το 90% των οξειδίων αζώτου!

Φίλτρο DPF

Το τρίτο σωτήριο εξάρτημα για τα πετρελαιοκίνητα είναι το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων γνωστό ως DPF που μπαίνει σε όλα τα οχήματα Euro 5 από το 2009. Μοιάζει με ένα καζάνι εξάτμισης και βρίσκεται πίσω από τον καταλύτη SCR. Στην πράξη μπλοκάρει τα μικροσωματίδια της αιθάλης. Φυσικά όπως κάθε φίλτρο δεν είναι αθάνατο, οπότε ανά τακτά χρονικά διαστήματα χρει