Υβριδικά αυτοκίνητά

Αξίζει ένα υβριδικό αυτοκίνητο τα λεφτά του;

Είναι ακριβά, όμως είναι αξιόπιστα; Θεωρούνται το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας; Απαλλάσσομαι από τα τέλη κυκλοφορίας μια για πάντα; Αυτά και άλλα ερωτήματα γεννιούνται σε όποιον σκέφτεται να επενδύσει στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Αρχικά πρέπει να πούμε πως όταν αναφερόμαστε στην κατηγορία υβριδικών οχημάτων πέρα από τα αμιγώς υβριδικά, δηλαδή τον συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα, πολλές φορές συμπεριλαμβάνονται τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα plug-in ηλεκτρικά και αυτά που καίνε υγραέριο ή φυσικό αέριο.

1. Τιμή

Τα πρώτα μοντέλα υβριδικών οχημάτων ήταν αρκετά ακριβά, όπως συμβαίνει άλλωστε και με κάθε νέα εισαγόμενη τεχνολογία. Πλέον οι τιμές των αμιγώς υβριδικών οχημάτων έχουν πέσει αρκετά και είναι πιο εύκολο να τα αποκτήσει κάποιος. Ακόμη οι διάφορες εγκαταστάσεις φυσικού αερίου ή υγραερίου που μετατρέπουν ένα συμβατικό όχημα σε τύπου υβριδικό, έχουν χαμηλό κόστος και γρήγορη απόσβεση, αλλά μπορεί να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμα άλλες φθορές. Τα ηλεκτρικά οχήματα σταδιακά και αυτά έχουν γίνει πιο οικονομικά και σιγά σιγά κερδίζουν έδαφος.

2. Αξιοπιστία

Όπως κάθε σύγχρονο όχημα, έτσι και όλοι οι τύποι υβριδικών παραμένουν αξιόπιστα αυτοκίνητα με αρκετές καινοτόμες τεχνολογίες που βοηθούν τον οδηγό για πιο άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Αν σκεφτεί κανείς πως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι και εντελώς αθόρυβα, μάλλον θα λέγαμε πως κερδίζουν στο θέμα άνεσης.

3. Κατανάλωση και απόδοση

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα καθώς η κάθε κατηγορία έχει τις ιδιαιτερότητες της. Ας ξεκινήσουμε με τα αμιγώς υβριδικά αυτοκίνητα όπου θεωρούνται και τα πιο «ευπροσάρμοστα». Ο συνδυασμός ηλεκτρισμού και βενζίνης, τα καθιστούν ιδανικά λόγω της χαμηλής κατανάλωσης για πόλη αλλά και ταξίδια. Σε ότι αφορά όμως τα ηλεκτρικά υπάρχει μεγάλος περιορισμός καθώς έχουν μικρή αυτονομία (περίπου 200 χλμ) ενώ απαιτούν σταθερό σημείο φόρτισης, οπότε δεν είναι ιδανικά για ταξίδια. Από την άλλη πλευρά τα plug in ηλεκτρικά, έχουν το πλεονέκτημα πως μπορούν να φορτιστούν σε οποιαδήποτε πρίζα, κάτι που τους δίνει μεγάλη ευκολία αλλά διατηρούν το μειονέκτημα της μικρής αυτονομίας. Αυτά με το υγραέριο και το φυσικό αέριο, αν και δεν έχουν χαμηλότερη κατανάλωση από τους βενζινοκινητήρες παραμένουν οικονομικές λύσεις καθώς έχουν πολύ χαμηλή τιμή στο καύσιμο τους, μιας και μπορούν να διανύσουν 100 χλμ μόλις με 4 ευρώ!

4. Τέλη κυκλοφορίας

Σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, ανεξάρτητα από το έτος κατασκευής τους, όσα οχήματα είναι έως και 1.549 κυβικά απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

5. Είναι το μέλλον;

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές τα εμπιστεύονται ενώ αποτελούν ότι πιο σύγχρονο στην αυτοκίνηση. Αγαπημένες εκδόσεις οχημάτων, πλέον βγαίνουν και σε υβριδικά που σημαίνει πως η αγορά αρχίζει και κατευθύνεται στις «οικολογικές» λύσεις.

Η απάντηση λοιπόν είναι πως ναι, αξίζει κάποιος να επενδύσει στην αγορά ενός υβριδικού οχήματος με βάση όμως τις ανάγκες του ώστε να επιλέξει την κατάλληλη κατηγορία. Το μικρό επιπλέον κόστος αγοράς ισοσταθμίζεται με τα τέλη κυκλοφορίας και την ελάχιστη κατανάλωση. Εάν λοιπόν δεν έχετε στόχο την επιθετική οδήγηση προτιμήστε το «πράσινο» μέλλον και βάλτε στη ζωή σας το υβριδικό αυτοκίνητο.