Πώς-λειτουργεί-η-εξάτμιση-των-αυτοκινήτων-και-γιατί-βρίσκεται-πάντα-στο-πίσω-μέρος

Πώς λειτουργεί η εξάτμιση των αυτοκινήτων και γιατί βρίσκεται πάντα στο πίσω μέρος;

Η εξάτμιση έχει καθιερωθεί να βρίσκεται πάντα στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων μας. Σε τι εξυπηρετεί αυτή η επιλογή, αλλά και γιατί κανείς δεν την αμφισβητεί;

Θα έχετε παρατηρήσει πως απολύτως κανένα όχημα που κυκλοφορεί στον δρόμο δεν έχει την εξάτμιση του στα πλάγια ή μπροστά. Όλα την έχουν στο πίσω μέρος και πάντα με κλίση προς τα κάτω. Έφτασε η ώρα να ανακαλύψουμε τους λόγους και τα οφέλη αυτού του σχεδιασμού.

Το σύστημα της εξάτμισης

Αυτό που βλέπεις σε ένα αυτοκίνητο, είναι μονάχα η κορυφή του παγόβουνου. Στην πραγματικότητα η εξάτμιση είναι ένα ολόκληρο σύστημα το οποίο βοηθά στην απομάκρυνση των παραγόντων της καύσης που γίνεται στον κινητήρα.

Η εξάτμιση συνδέεται με τον καταλύτη που εξευγενίζει τους ρύπους, την πολλαπλή εξαγωγή, τον σιγαστήρα, τον αισθητήρα οξυγόνου και φυσικά τον σωλήνα.

Στα οχήματα diesel υπάρχει ένα επιπλέον φίλτρο μικροσωματιδίων το DPF (Diesel Particulate Filter).

Πώς λειτουργεί η εξάτμιση;

Όπως γνωρίζουμε από τη φυσική, κάθε καύση παράγει άλλες ουσίες, τις οποίες εμείς ονομάζουμε ρύπους.

Αυτές θα πρέπει να φύγουν από τον κινητήρα μας, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με τη δημιουργία πίεσης.

Το σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων βοηθά σε αυτό το πολύ σημαντικό έργο. Σε πρώτη φάση μειώνει την πίεση και την θερμοκρασία των καυσαερίων. Στη συνέχεια τα οδηγεί προς τον καταλύτη, ώστε να αδρανοποιηθούν οι επικίνδυνες χημικές ενώσεις, μέσω της επαφής τους με την πλατίνα και στη συνέχεια διαφεύγουν στο περιβάλλον.

Γιατί στο πίσω μέρος;

Οι λόγοι είναι τρεις. Ο πρώτος είναι το μονοξείδιο του άνθρακα. Πρόκειται για ένα καρκινογόνο αέριο το οποίο ο οδηγός δεν πρέπει να εισπνέει διότι κινδυνεύει με λιποθυμία και ασφυξία, καθώς αποτελεί ανταγωνιστή του οξυγόνου και απορροφάται από το σώμα ταχύτερα.

Ο δεύτερος είναι ο θόρυβος που παράγεται. Ακόμη και ο σιγαστήρας πολλές φορές δεν είναι αρκετός, οπότε η εξάτμιση στο πίσω μέρος εξασφαλίζει πως ο οδηγός δεν θα έρχεται σε επαφή με το ηχητικό κύμα.

Ο τρίτος είναι η αποφυγή της ζέστης. Τα καυσαέρια είναι καυτά, οπότε αν ερχόταν ο οδηγός σε επαφή με αυτά δεν θα είχε μία καλή οδηγική εμπειρία.

Να την προσέχεις σαν τα μάτια σου

Η εξάτμιση γίνεται στόχος αρκετών κλεφτών για τους καταλύτες λόγω της πλατίνας που κοστίζει αρκετά χρήματα. Πέρα όμως της κλοπής, ο νόμος σε υποχρεώνει να την φροντίζεις, ώστε το όχημα σου να μην παράγει επικίνδυνους ρύπους, αλλά ούτε και ηχορύπανση. Και οι δύο περιπτώσεις μπορούν πολύ εύκολα να σε φέρουν αντιμέτωπο με πρόστιμα.