Αυτόματο-κιβώτιο-ταχυτήτων-Πώς-το-φροντίζεις

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων: Πώς το φροντίζεις;

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει επιστρέψει ξανά. Τι χρειάζεται να ξέρει ο κάτοχος του σχετικά με τη φροντίδα και τη συντήρηση; Μάθε και τα 6 μυστικά του!

Στην Ελλάδα ανέκαθεν ήμασταν φίλοι του χειροκίνητου κιβωτίου, οπότε και οι περισσότεροι παλιοί οδηγοί δεν είχαν ασχοληθεί αρκετά με τις ανάγκες των αυτόματων αυτοκινήτων.

Σήμερα όμως βλέπουμε να επιστρέφουν πιο δυναμικά ποτέ λόγω ηλεκτροκίνησης, ενώ πολλοί νεότεροι οδηγοί τα προτιμούν γιατί προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και ευκολία.

Ποιες είναι όμως οι ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά την φροντίδα τους;

1. Λάθος επιλογές στις μικρές στάσεις

Ένα αυτόματο αυτοκίνητο έχει συγκεκριμένο τρόπο που οδηγείται. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να μάθεις τις σχέσεις του και να γνωρίζεις πότε γίνεται η κάθε μία. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεις τις σχετικές φθορές, τις οποίες πρακτικά δεν θα είχες στο χειροκίνητο, λόγω διαφορετικής λειτουργίας. Άρα διάβασε το manual!

2. Πλήρης ακινητοποίηση όταν αλλάζεις σχέσεις

Η αλλαγή σχέσεων στο αυτόματο γίνεται πάντα με το όχημα πλήρως ακινητοποιημένο. Η μόνη περίπτωση που μπορείς να παίξεις είναι αν έχεις σειριακό κιβώτιο, το οποίο είναι εντελώς διαφορετική τεχνολογία. Αν έχεις λοιπόν αμιγώς αυτόματο, τότε μην παίζεις εν κινήσει με τις σχέσεις.

3. Μην πατάς έντονα το γκάζι στις σχέσεις D και R

Αν πατάς το γκάζι και δημιουργείται η αίσθηση του μαρσαρίσματος, τότε σημαίνει πως τα μηχανικά μέρη έχουν αρχίσει και καταπονούνται και σύντομα θα δεις κάποια βλάβη.

4. Δεν ξεκινάς απότομα

Ο αυτοματισμός δε σημαίνει πως το όχημα σου είναι έτοιμο να πιάσει τις μέγιστες ταχύτητες από την αρχή. Για ένα μικρό διάστημα θα πρέπει να το βοηθήσεις αυξάνοντας σταδιακά και ομαλά τις ταχύτητες.

5. Τσέκαρε τις βαλβολίνες

Είναι τα λάδια με τα οποία λειτουργούν όλα τα κιβώτια ταχυτήτων. Αν νιώθεις πως κάτι δεν γίνεται σωστά στην αλλαγή των σχέσεων, τότε κάνε έναν έλεγχο. Η στάθμη των συγκεκριμένων λαδιών είναι απαραίτητη για τις ομαλές μεταβάσεις.

6. Μην αγνοείς τη συντήρηση

Πέρα των λαδιών υπάρχουν και χιλιομετρικά περιθώρια για διάφορα αναλώσιμα. Αυτά δεν πρέπει να αγνοούνται καθώς μπορεί να προκληθούν βλάβες. Ακολούθησε ό,τι προτείνεται για το service από τον κάθε κατασκευαστή και φυσικά ποτέ μην ξεχνάς τις τακτικές αλλαγές σε λάδια και φίλτρα λαδιών!